Jak radzić sobie z rozzłoszczonym gościem recepcji?

Jeśli w recepcji pojawi się gość, który ma jakiś problem, być może jest trochę zdenerwowany, istnieje pewien sposób radzenia sobie z nim, aby problem nie przerodził się w większą sprawę.

Jeśli podejdziesz do problemu z profesjonalizmem i empatią, możesz uspokoić sytuację, rozwiązać problem i, miejmy nadzieję, zatrzymać klienta na przyszłość. Ale jak to zrobić?

Oto 5 kroków, do których warto się odwołać, gdy trzeba poradzić sobie z konfliktem w recepcji.

  1. Bądź zawsze przyjazny i uważny - Bardzo ważne jest, abyś dał gościowi do zrozumienia, że go słuchasz i traktujesz poważnie. Unikaj wszelkich uwag, które sprawią, że gość pomyśli inaczej, i poświęć mu całą swoją uwagę w danym momencie.
  2. Wyjaśnij, co zamierzasz zrobić - Wyjaśnij gościowi, jakie są kolejne kroki, np. "proszę usiąść w recepcji, a ja skontaktuje się z kierownikiem".
  3. Informuj na bieżąco o postępach w oczekiwaniu - Nie każ gościom czekać zbyt długo, bo tylko bardziej ich zdenerwujesz. W trakcie oczekiwania informuj o postępach.
  4. Zaoferuj poczęstunek i zapewnij komfort - Choć nie rozwiąże to problemu, zapewnienie komfortu i poczęstunku pokaże, że Ci zależy.
  5. Jeśli gośćjest bardzo zdenerwowany, zabierz go z recepcji i zajmij się problemem w spokojniejszym miejscu - Jeśli gość krzyczy w recepcji, zdenerwuje to innych gości.

W większości przypadków te pięć kroków z łatwością rozwiąże każdy problem związany z rozgniewanym gościem.

Czy masz doświadczenie w radzeniu sobie z rozzłoszczonymi gośćmi w Twojej recepcji?

Story Page